søndag den 17. juni 2012

Bjerge Skov (Bjerre Skov)

Nu er MTB-ruten i Bjerge Skov også prøvet på cykel :)
Rigtig godt spor, der absolut kan anbefales!

Flot skov, græssende rådyr i kanten af stien og så en go' gang pløre, der dog (de fleste steder) sagtens kan køres igennem hvis man har fart nok på.

Den tekniske sværhedsgrad vil jeg mene som helhed ligger et trin eller to over sporet ved Marselisborg.
Kan i høj grad anbefales!

Dog lige en enkelt advarsel: De to steder på de sorte sløjfer, hvor der står "Danger! Downhill!", dér skal man ikke bare regne med, at skiltene er sat op for sjov... Men fedt var det! :)


---

Tillæg pr. 5. juli 2012:

Der er kommet en ny MTB-rute i Bjerge Skov!
Med markeringspæle og det hele!

Jeg var derude i dag for lige at tage en hurtig runde, og så startede jeg jo frisk ud på det, jeg troede var den sædvanlige rute.
Men efter noget tid kunne jeg godt se, at det da var fuldstændig anderledes:
Der var slet ikke noget vand!!!
Jo, lige nogle enkelte steder; men overhovedet ikke som jeg ellers var blevet vant til fra den kendte rute.

Det gav mig lidt problemer, for nu havde jeg ellers fået perfektioneret teknikken med at lave power-slides rundt i svingene og ned ad skråningerne (sidelæns, med blafrende arme og et højlydt vræl!); i dag var det snarere i Nascar-stil for fuld hammer (med blafrende arme og et højlydt vræl, når det gik op for mig, at der står træer smidt tilfældigt rundt i den skov!)

Det lykkedes mig ikke helt at finde ud af, hvor den gamle bane -- med mudder og pløre og vandhuller af en dybde, der nærmest kræver en énmands-udbåd for at komme igennem -- er blevet flyttet hen...
Men et kig på DMI kunne godt få mig til at tro, at den dukker op igen i nærmeste fremtid! :)




Indhold   |   Teknik   |   Udstyr   |   Spor og ruter   |   Turberetninger   |   Diverse




Ingen kommentarer:

Send en kommentar