lørdag den 1. januar 2000

Hvem jeg er

21-08-2019


Jeg er bosat i Horsens og er at finde på spor og stier i skov, land og by.

Jeg kører mtb for interessens skyld; kan ganske enkelt lide at være ude i naturen, i dagslys og i mørke.


Det skal helst være så skov som muligt, selvom transportstykker på grusvej i praksis ikke kan undgås på spor i Danmark

Er der frit slag på alle hylder, må landskabet gerne være bjerge! Ud over de danske skove og klippelandskaber (tak, Bornholm!) har Tysklands Harzen plus Østrigs og Schweitz' bjerge lagt jord og klippe til ture.

(Der er med andre ord blevet kørt mtb på ferier, når familien alligevel har været af sted.)


Hastigheden betyder ikke så meget; jeg går op i GNAR-faktoren: At have det så fedt som muligt, med det man laver, mens man laver det.

Det er ikke konkurrence på mtb, der driver mig. Jeg har deltaget i et enkelt løb med et nummer på maven, for at få mulighed for at køre i nogle områder, der ellers var lukket land, og jeg har været fejeblad til løb ved flere lejligheder. Jeg kan dog sagtens glæde mig på andre vegne over deres gode løbsoplevelser.


Jeg kan arbejde i ugevis på projekter, hvor jeg gennemtrawler skoven for nye sammenhænge mellem spor, der ender ud i én lang rute med godt flow. Jeg tilbringer gerne halve dage ude på sporene, hvis muligheden er der.

Lejlighedsvist afholder jeg undervisning i teknik, enten for grupper eller for enkelte mtb-kørere. Jeg underviser ikke i enkelte tips ellers tricks, da mtb-kørsel efter min opfattelse skal dyrkes og opleves som en del af et flow. Af samme grund hedder mine kurser "Tech on the Flow – Kørsel med vilje".


Hvis man kan tale om, at jeg har en mission, er det at bidrage til, at andre får gode oplevelser derude.

Et oplagt sted at samle gode oplevelser er at tage del i fællesskabet i en klub; derfor var jeg i 2014 med til at stifte klubben MTB Horsens.


/Jesper Schjællerup


Mere af samme forfatter




Indhold   |   Teknik   |   Udstyr   |   Spor og ruter   |   Turberetninger   |   Diverse



Ingen kommentarer:

Send en kommentar